Vitaminele şi antioxidanţii nu reduc riscul apariţiei cancerului

Vitaminele şi antioxidanţii nu protejează organismul împotriva apariţiei cancerului de orice tip, se arată în două studii realizate de cercetătorii de la Universitatea din Texas şi cei de la Universitatea Illinois din Chicago. Aceasta în condiţiile în care studiile anterioare au arătat că bărbaţii care aveau deficit de vitaminale C şi E din organism, dar şi un nivel scăzut al seleniului, un mineral care se găseşte în mod natural în organism, riscau mai puţin să se îmbolnăvească de cancer, sugerându-se, astfel, că aceste vitamine ar avea proprietăţi anti-cancer.

Ultimele două studii ale cercetătorilor americani au demonstrat însă exact contrariul. Şi anume că un surplus de vitamine şi antioxidanţi nu reduce în nici un fel riscul apariţiei cancerului. Pentru a demonstra acest lucru, oamenii de ştiinţă au studiat peste 50.000 de bărbaţi din Statele Unite ale Americii, Canada şi Puerto Rico.

Subiecţii, împărţiţi în patru grupe, au primit, pe o perioadă de patru ani până la şapte ani, fie surplus de vitamina E, fie vitamina C, siliciu, fie placebo. Cercetătorii au observat că cei care au primit placebo aveau un risc mult mai scăzut de a se îmbolnăvi de cancer decât cei cărora li se administraseră vitamine şi siliciu. Studiile au fost publicate în Jurnalul Oficial al Asociaţiei de Medicină Americană şi a constituit, pentru autorii acestuia, o adevărată dezamăgire, cercetările fiind oprite înainte de a se împlini 12 ani, din cauza faptului că nu s-a remarcat nici un beneficiu. „Rezultatele cercetării au fost dezamăgitoare. Acesta poate fi momentul în care oamenii trebuie să renunţe la ideea că un regim alimentar le poate influenţa organismul, în sensul protejării lui împotriva cancerului”, spune dr.Peter Gann, de la Universitatea Illinois din Chicago, unul dintre autorii studiilor.

Publicat: Joi, 11 Decembrie 2008
Sursa:Gandul