Interzicerea reclamelor la fast-food ar putea reduce numărul obezilor

Cercetătorii americani de la Universitatea City din New York consideră că prin interzicerea reclamelor la produsele fast-food s-ar reduce rata obezităţii cu aproximativ 18 la sută, mai ales în cazul copiilor. Oamenii de ştiinţă susţin că numărul obezilor se va reduce, pentru că oamenii ar consuma aceste produse moderat, şi nu într-un mod abuziv. Specialiştii au început cercetările încă de pe la sfârşitul anilor 90, timp în care specialiştii au intervievat sute de familii referitor la impactul imaginii asupra dorinţei de a mânca asemenea produse.
De asemenea, cercetătorii americani au studiat şi ratingul de audienţă în timpul acestor reclame, de la 75 de posturi de televiziune din Statele Unite ale Americii. Totodată, oamenii de ştiinţă au măsurat distanţa dintre locul în care subiecţii locuiau şi cea la care erau amplasate spoturile publicitare la tot felul de restaurante fast-food. Rezultatul acestui studiu a fost că indivizii erau influenţati de imagini, iar de cele mai multe ori persoanele care vizionau astfel de reclame doreau să mănânce cel puţin un produs fast-food.
Cercetătorii de la Universitatea City au concluzionat că prin interzicerea acestor spoturi lumea nu ar mai fi tentată să consume astfel de produse care le dăunează grav sănătaţii. Coordonatorul studiului, Michael Grossman, precizează că şi modificarea acestor reclame ar duce la scăderea numărului de obezi.
Citeste si alte stiri:
- Glandele suprarenale pot afecta libidoul
- Femeile trecute de 40 de ani riscă să avorteze in prima săptămână de sarcină
- Oamenii care au animale de companie, mai puţin vulnerabili în faţa cancerului
- Starea de nefericire, tratată prin hipnoză
- Trei injecţii pentru dispariţia ridurilor adânci
- Ciupercile reduc riscul de cancer mamar şi de infarct
- Mircea Diaconu: „Eu n-aş face aşa ceva. Eu sunt pudic. Şi nu te poţi îngriji, ca bărbat, la fel ca o femeie”
- Bărbaţii, hipertensivi din cauza agitaţiei
- Guma de mestecat potoleşte foamea şi durerile de stomac
- Anticoncepţionalele, trei injecţii pentru un an de protecţie