McHrana te loveşte fix în inimă - VIDEO

Alimentaţia de tip fast-food, bogată în grăsimi şi sare, este responsabilă pentru o treime dintre cazurile de atac de cord, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea McMaster din Canada. Persoanele care au o astfel de alimentaţie au un risc cu 35% mai mare să sufere un atac de cord, comparativ cu cei care consumă puţine mâncăruri prăjite şi carne. Alimentaţia de acest tip cauzează boli de inimă deoarece este bogată în sare, care creşte presiunea sângelui, şi în grăsimi, care pot înfunda vasele de sânge.

Potrivit cercetătorilor canadieni, o alimentaţie „prudentă”, bogată în fructe şi legume, reduce riscul unui atac de cord cu aproximativ 33%. Studiul canadienilor arată că persoanele care mănâncă, pe stil vestic, carne, ouă şi preparate fast-food sunt mai predispuse la atacuri de cord, în comparaţie cu cele care consumă mai multe fructe şi legume. Cercetătorii precizează, de asemenea, că alimentaţia de tip oriental, bazată pe tofu, soia şi diferite sosuri, duce la aceeaşi creştere a riscului de atac de cord.

Tofu, de exemplu, are proprietăţi benefice pentru inimă, dar sosul de soia care este bogat în sare le anulează, precizează specialiştii. Studiul a fost realizat în 52 de ţări, pe mai mult de 16.000 de subiecţi, cărora le-au fost recoltate mostre de sânge. Persoanele participante la studiu au mai completat un chestionar legat de obiceiurile lor alimentare, structurat pe 19 grupe de alimente. În prezent, numărul infarcturilor a crescut în ţările aflate în curs de dezvoltare, iar 80% din maladiile cardiovasculare îi afectează pe locuitorii cu venituri mici din ţările sărace, se arată în studiu.

Sarea trebuie consumată trei-patru grame pe zi

Medicii cardiologi avertizează că alimentaţia este răspunzătoare de creşterea accidentelor cardiovasculare printr-o „verigă intermediară”. „Obezitatea de exemplu este una dintre principalele cauze ale infarctului. Excesul de grăsimi şi de sare din alimente poate duce la infarct. Sarea trebuie consumată în cantităţi de trei, patru grame pe zi. Nu este indicat să nu folosim sare în alimentaţie, dar nici să facem exces, pentru că aceasta duce la creşterea riscului de a face infarct. Preparatele conservate, cât şi produsele de fast-food conţin extrem de multă sare, lucru nerecomandat pentru sănătate”, afirmă doctorul Roxana Darabont, de la Spitalul Municipal.

Publicat: Miercuri, 22 Octombrie 2008
Sursa:Gandul